7 sep 2010

Review: Sephora Fluide Teinté Vitaminé spf 15

Een paar weken geleden was ik met mijn zusje in Maastricht. We hebben een half uur gapend door de Sephora gelopen, niet wetend waar we eerst naar toe moesten. Uiteindelijk, na enkele hartverscheurende keuzes  te hebben moeten maken (beperkt budget! ) zijn we uiteindelijk weggegaan met een fatsoenlijke buit. Ik heb jullie mijn aankoopjes al laten zien, maar mijn zusje heeft ook geweldige spulletjes gekocht. En ik mocht van haar haar winst ook reviewen, de schat dat ze is!

Mijn zusje draagt nooit make up, dus ook geen foundation. Maar door mijn schuld dankzij mij begint ze langzaamaan ook een beautyverslaving te krijgen. Daarom heeft ze de Sephora Fluide Teinté Vitaminé met SPF 15 (oftewel in het Nederlands: getinte dagcreme) gekocht. Vandaag een review hierover!

We vonden een paar van deze tubes in de sale-bakken: €4,95 in plaats van €9,95. Best goedkoop, niet? En zeker voor een grote fles van 50 ml! Even ter vergelijking: een gewone foundation krijg je normaal gezien in een flesje of tube van 30 ml. Goede deal!


De verpakking was, toen we het openden, een beetje vies! We wisten meteen al waarom het in de sale-bakken lag. Maar de tube voelde nog vol aan, dus een beetje ontsmetten en alles was opgelost.
De dosering is heel precies: één keer knijpen en je krijgt een hoeveelheid ter grootte van een erwt, wat net genoeg is voor je hele gezicht.


De textuur van deze getinte dagcrème is héél licht en vloeibaar, niet zoals de textuur van een dagcreme of foundation. Vandaar ook de naam "Fluide Teinté", denk ik :) Maar het voordeel hiervan is dat je het gemakkelijk kunt uitsmeren en dat de kleur/dekking ook opbouwbaar is.

Omdat mijn zusje nog niet met foundation etc. wilde beginnen, zocht ze een lichte dekking en daar is een getinte dagcreme ideaal voor. Volgens haar bedekt dit product haar rode vlekken en andere oneffenheden. Meer moet dat niet zijn!
Maar ikzelf zoek iets meer dekking. Maar aangezien mijn huid de laatste tijd heel egaal is heb ik ook geen zin in een dikke laag foundation. Toen ik dit goedje opsmeerde, merkte ik dat mijn huid er gewoon beter uitzag, maar toch heel natuurlijk. I like it!

Blending...

Blended!

Je ziet wel op de laatste foto dat je huid een mooie gezonde gloed krijgt. Bovendien voedt en hydrateert deze creme mijn gezicht heel erg, ik voelde echt een verschil! Oh, en de geur is héérlijk. Ik kan het niet beschrijven, maar de volgende keer dat je in de Sephora bent moet je maar eens snuffelen.
Ook moet ik toegeven dat deze getinte dagcreme heel goed blijft zitten. 's Avonds komt er meer af van mijn gezicht met make up remover dan sommige andere foundations!

Conclusie?
Dze getinte dagcreme is heel geschikt voor meiden die pas beginnen met make up of meiden die gewoon een lichte dekking willen. Als je veel roodheid en puistjes hebt raad ik je dit product niet aan, ga dan voor een goed dekkende foundation.

De Sephora Fluide Teinté Vitaminé spf 15 is te koop in de Sephora voor €9,95.

Veel liefs,
Diana