11 sep 2010

Review: NYX Cream Blush

Bij mijn laatste bestelling bij Beauty By Elke had ik ook deze cream blush van NYX besteld. Ik had al eentje van MAC, Ladyblush, en sindsdien ben ik verslaafd aan cream blushes! Ik draag ze gewoon of als basis voor poederblush. Ik heb me echt moeten inhouden toen ik het assortiment aan kleurtjes zag, en uiteindelijk gooide ik Golden in mijn virtueel winkelmandje.


Golden is een neutraal, perzik-roze-goud-achtig kleurtje met subtiele glittertjes. Heel moeilijk om te omschrijven! Op de foto lijkt hij eerder roze, maar als ik hem swatch is hij perzikachtig, en op mijn wangen gewoon... doorzichtig. Enkele swatches:

                              Swatch                              

 
 Geblend

Op mijn hand zie je de kleur wel heel mooi. Het neigt meer naar een perzik/goudkleurtje in plaats van naar roze, zoals ik eerst had verwacht. Jammer genoeg vind ik op mijn wangen praktisch niks van het kleurtje terug! Zelfs met meerdere laagjes erop verkrijg ik de kleur die ik zo op mijn hand had gekregen, niet.


Op deze foto zie je een héél klein beetje kleur op mijn jukbeenderen, maar dit is zelfs met meerdere laagjes erop. Jammer! Enkel met vééééél laagjes krijg ik wat kleur. Bovendien glimt mijn gezicht enorm na het aanbrengen van deze blush, dus moet ik goed afpoederen.
Maar het goede hieraan is dat ik het als basis kan gebruiken voor gewone poederblush, aangezien het toch weinig kleur afgeeft. Ik was namelijk toch van plan om zo'n hele lichte kleur te halen als basis, dus dit komt wél goed uit.


Op deze foto zie je de kleur beter. Bovendien is de substantie zéér romig! Als je niet goed oplet, heb je al gauw veel te veel op je vinger/kwast én deukjes in de blush.
Nu, deze cream blush blijft wel heel goed zitten. Ik had eigenlijk ook niks anders verwacht :)

Pluspunten:
+ blijft lang zitten
+ geeft je wel een mooie glow, mits je niet teveel gebruikt

Minpunten:
- geeft praktisch geen kleur af op mijn wangen
- substantie is best wel romig
- enkel verkrijgbaar via internet

De NYX cream blushes zijn te bestellen bij o.a. Beauty By Elke voor €9,20 en bij Boozyshop voor €6,89. (Ik weet dat het bij Boozyshop een paar euro scheelt, maar ik heb nog geen Paypal en ik kon niet met overschrijving betalen :) )

Veel liefs,
Diana