19 sep 2010

Review: NYX Cream Blush in Orange

Toen ik op Twitter liet weten dat ik een oranje cream blush van NYX had gekocht. De reacties waren grappig! "Ik wil wel eens weten hoe dat eruit ziet" of  "Je bent gek!". Maar geloof me, een oranje blush kan héél mooi zijn! Vandaag dus een review over dit eigenaardig schatje.




Deze kleur was een hel om mooi op de foto te krijgen. Hij lijkt telkens roze of rood! Maar in het echt is hij feloranje. Ik heb eens rondgezocht op internet en hier, hier en hier vind je foto's van mensen die wél geslaagd zijn om de kleur juist te fotograferen.

Nu, waar kreeg ik in hemelsnaam het idee om een oranje blush te kopen?! Wel, ik ben al lang fan van peachy blushes, maar ik heb nooit dé perfecte kleur gevonden. Al de blushes die zogezegd peachy waren, waren eerder roze bij mij. Op een dag las ik op Instyle.com het advies dat make up artieste Amy Nadine gaf over perzikkleurige blushes.




"Ik ben geobsedeerd met een échte perzikkleurige wang en ben altijd teleurgesteld als ik blushes koop die meer roze worden als ik ze aanbreng.
De enige manier waarop ik een échte perzikkleurt
krijg bij mijn cliënten is als ik een formule gebruik die oranje lijkt in de verpakking. Ik beloof dat het perzikkleurig wordt als je het op je huid aanbrengt! Dat is waarom Nina Dobrev geweldig uit ziet tijdens het Independent Filmmaker Event."

—Make up artiest Amy Nadine
 


Bron: InStyle


Dit moest ik gewoon uitproberen! Eerst keek ik rond in de Kruidvat of ik iets oranje vond, maar helaas. Niet zo erg verbazend, denk ik, aangezien niet veel mensen oranje blush zouden kopen! Uiteindelijk vond ik deze NYX Cream Blush in Orange op de website van Beauty By Elke. Ik gooide hem in mijn virtuele winkelmand en twee dagen later had ik hem dan thuis!
Hieronder heb ik enkele swatches op mijn hand en op mijn wangen gemaakt.

Niet geblend

Geblend - mooi peachy!

Even aanduiden met een pijltje... ;)



Zoals je kunt zien is de kleur écht perzik en niet oranje! Mooi, niet?
Ik gebruik hiervoor gewoon mijn vingers of mijn stippling kwast van Sigma (SS188). Als je het mooi blend en niet téveel op doet, dan krijg je een hele mooie peachy gloed. Ik ben verliefd!

NYX Cream Blushes zijn te koop bij o.a. Beauty By Elke en Boozyshop (prijzen variëren).

Hebben jullie dit trucje al toegepast?

Veel liefs,
Diana