5 sep 2010

Review: Essence Gel Eyeliner

Nog nooit heb ik zó halsreikend uitgekeken naar een collectie van Essence als deze: de Denim Wanted! lijn, en dan in het bijzonder de gel eyeliner. Aangezien de limited editions van Essence altijd heel laat uitkomen bij onze Kruidvat, wilde ik morgen pas gaan kijken. Maar mijn zusje en ik gingen naar de McDonalds en aangezien we toch voorbij de Kruidvat moesten, sprong ik binnen. En tot mijn verbazing lag de collectie er!

Laat ik beginnen met mij te verontschuldigen voor de foto's: ik heb ze met mijn gsm moeten trekken aangezien mijn zus was gaan lopen met de camera. Ik wilde hem meteen swatchen, en ik weet dat je iets pas mag swatchen nadat je een foto van het 'onaangetast' product hebt getrokken. Dus bij deze, sorry voor de slechte kwaliteit! (De laatste foto is wél met mijn camera getrokken.)


Ik heb dit schatje in de kleur Vintage Style, zwart dus. Er was nog een grijze versie (Five-pocket Grey), maar die kleur bevalde me niet. Wat ik heel leuk vond was dat er ook een kwastje bij de gelliner zat. En tot mijn verbazing: het kwastje is van goede kwaliteit! Hij is stevig en trekt een mooie lijnen, maar ik vond dat hij iets langer mocht zijn. Hij ligt nu best vervelend in de hand. Het potje is héél klein en oogt best goedkoop door het plastic dekseltje. Maar hey, voor €2,49 verwacht ik geen echte hoogvliegers.



Ik wilde dit product zeker omdat ik nog nooit een gelliner heb gebruikt en ik geen echte held ben met vloeibare eyeliners. Dit komt omdat ik ongeduldig ben tijdens het drogen, waardoor ik ga knipperen en de eyeliner op mijn wangen zit. Niet fijn.


Laat ik het kort houden: I love it. Serieus. Voor €2,49 is dit product wél een hoogvlieger. De liner smeert gemakkelijk uit en vlekt niet: ik kan meteen knipperen zonder dat alles op mijn wangen beland! Het enige wat ik min vind is dat ik met het penseeltje geen mooie wing kan maken, maar ik ben toch van plan om een nieuw eyelinerpenseeltje te halen.

Mooie swatch he? Nu, het lijntje blijft niet de hele dag zitten, maar dat had ik ook niet verwacht. Bovendien kom ik vaak aan mijn ogen (wrijven etc), dus het is ook een beetje mijn eigen schuld :)

Pluspunten:
+ kwastje is van goede kwaliteit
+ handig in gebruik
+ mooie, zwarte kleur

Minpunten:
- kwastje is te kort, ligt vervelend in de hand
- je kan geen héél precies lijntje trekken
- blijft niet de hele dag zitten

Conclusie?
Ga zeker deze gel eyeliner halen als je nog nooit een gelliner hebt gebruikt. Ik ben hier heel tevreden mee en ben overtuigd van de gelliners: ik ga de Fluidline van MAC halen! Gewoon omdat die misschien wél beter blijft zitten. Maar in ieder geval, thank you, Essence!

De Essence Gel Eyeliner is voor €2,49 te koop bij de Kruidvat.

Veel liefs,
Diana