9 sep 2010

Review: Essence Express Dry Drops (+demonstratie)

Ik heb geen geduld als het op nagels lakken aankomt. Ik kan geen half uur wachten tot mijn nagels droog zijn. Ik was van plan om de Sèche Vite te kopen, tot ik vandaag in het Kruidvat deze drops tegenkwam. Ik had op andere sites al reviews gelezen over de OPI Drip Dry, dus ik was wel benieuwd naar dit soort systemen van nagellak drogen.

Wat is het?
Heel simpel: als je je nagels gelakt hebt, moet je, terwijl ze nog nat zijn, één of twee druppels van dit spul erop laten vallen. Essence beweert dat je nagels binnen de 60 seconden droog zijn!

Hoe ziet het eruit?

Net zoals de OPI Drip Dry (klik hier voor een foto) is het een doorzichtig flesje met een glazen pipet en een zwarte dop. Ik vind het wel mooi!

Werkt het echt?

Ik was hier héél sceptisch over. 60 seconden, en dan zouden mijn nagels droog zijn? I don't think so. Maar... het werkt écht wel. Na een minuut zijn je nagels voldoende droog om aan te raken, maar écht droog zijn ze niet. Daar heb je een minuutje extra voor nodig. Maar twee minuten, dat is toch niks?!
Om het te demonstreren, heb ik een filmpje gemaakt terwijl ik mijn nagels lak. Als je benieuwd ben moet je zeker eens kijken!



In ieder geval, ik ben overtuigd. Ik gebruik het nu elke keer als ik mijn nagels lak. Het enige nadeel is wel dat het best vettig aanvoelt en uitziet. Ik had mijn hand op de tafel gelegd, en toen ik keek zag ik dat er over vettige vlekken lagen van de drops! Maar hey, dat is nu geen ramp :)

Voordelen:
+ goedkoop en makkelijk te vinden
+ droogt je nagels écht

Nadelen:
- voelt vettig aan
- droogt je nagels niet volledig binnen de minuut

De Essence express dry drops zijn te koop voor €2,49 bij het Kruidvat.

Veel liefs,
Diana