29 aug 2010

Review: MAC Cream Blush

Gisteren konden jullie het heuglijk nieuws al lezen: ik heb mijn eerste MAC product gekocht! Het is een cream blush in de kleur Ladyblush geworden. Vandaag een review over dit schatje.



Toen ik gisteren in Maastricht aankwam greep ik mijn zusje en sleurde ik haar naar de Bijenkorf. Ik was in Maastricht voor maar één reden: de MAC. Toen ik voor het gigantische gebouw stond zag ik de MAC counter al. Mijn hart begon te kloppen. Ik rende naar binnen maar bleef abrupt om het hoekje van de counter staan. Ik was zenuwachtig, omdat ik nog nooit iets van MAC heb gekocht en veel heb gehoord over de Make Up Artists (MUA's).

Na een tijdje aarzelen stapte ik het hoekje om en stapte op de MUA af, een lange man met donker haar. Hij vroeg me vriendelijk of hij me kon helpen, en ik zei met trillende stem dat ik een cream blush zocht. De MUA nam me mee naar de blushes en vroeg wat voor een kleur ik zocht. Ik zei roze, omdat je daar niet verkeerd mee kunt gaan. De MUA nam swatchte een paar kleurtjes op mijn hand en vervolgens trok hij me mee naar de spiegel. Daar nam hij een stippling kwast uit zijn riem en bracht hij op mijn wangen 2 verschillende kleurtjes roze op. Ik koos uiteindelijk voor de lichtere kleur: Ladyblush.



De MUA was héél vriendelijk! Hij zei dat ik niet verlegen hoefde te zijn. Hij werkte ook mijn andere wang bij met Ladyblush, en zei ik zijn beste Belgische accent: "Anders denken de mensen buiten, wat zijde gij bezig?". Hij was zooo cool.
Ik rekende af aan de kassa: €19,50. Minder dan ik had verwacht! Ik was zooo blij met mijn aankoop, ik stond te trillen op mijn benen toen ik terug buiten stond. Ja, eindelijk, mijn eerste MAC.



Ladyblush is een zachtroze kleur. Het ziet er felroze uit in het potje, maar op je vinger en op je huid is het iets lichter. Héél mooi! De verpakking vind ik ook geweldig. Hij is sober en klassiek, en is gemakkelijk open te krijgen! Ik haat het als ik een leuk product heb en ik dan moet worstelen met de verpakking (hint: H&M liptint).


Zie de swatch! Vinden jullie de kleur ook zo prachtig? Ik ben er alvast verliefd op!
De substantie is lekker cremig maar een beetje vettig. Als ik het eerst op mijn wang aanbreng voelt het wat plakkerig aan, maar even later is het ingetrokken en voelt mijn gezicht heerlijk zacht aan. Ik gebruik mijn vingers om de cream blush aan te brengen, maar je kan het evengoed met een kwast doen. Ik doe dit niet graag omdat er dan stofjes of haartjes in mijn blush kunnen komen. Met mijn vingers vind ik het hygiënischer omdat ik mijn handen altijd ontsmet voor het gebruik.


Op deze foto heb ik de blush wat feller aangebracht, maar het is een lieflijk zachtroze kleurtje. I love it! Bovendien geeft deze blush een heel natuurlijk effect. Poederblush blijft op je huid liggen, deze trekt er echt in. Het ziet er echt véél natuurlijker uit, ook als je geen foundation draagt. Alsof je een gezond blosje hebt. De blush blijft ook lekker lang zitten, véél langer als een poederblush.
Ik ben echt verkocht. Ik ga deze blush élke dag dragen. Misschien, als ik terug eens zin heb in poederblush (maar ik denk het niet ;)) zou ik deze als basis gebruiken.
Nog enkele sfeerfoto's:



Ah, MAC, mijn nieuwe liefde. Ik hoop dat ik je vaker tegen zal komen en je mee naar huis mag nemen. Je bent van mij, ik wil je, ik hou van je!

De Ladyblush was best prijzig, vergeleken met de rest van mijn make up: €19,50. Maar geloof me, het was de prijs hé-le-maal waard.

Hebben jullie een cream blush van MAC?

Veel liefs,
Diana