9 aug 2010

Review: Kanebo Sensai Silk Soothing Cream

Laatst konden jullie al een review lezen over de Sensai Silk Purifying Mud Soap. Vandaag laat ik jullie kennismaken met een ander product uit de lijn: de Sensai Silk Soothing Cream!

Copyright Kanebo




"The only series from a major brand dedicated entirely to facial cleansing, the Sensai Silky Purifying line reflects a passion for purity that is intrinsic to the culture of Japan.

Featuring extra-gentle ingredients, luxurious sensations and a calming fragrance, Sensai cleansing products thoroughly wash away impurities while providing a relaxing interlude for the senses and spirit.

Deze crème komt uit dezelfde lijn als de Mud Soap, de silk lijn. Het is speciaal ontwikkeld om onmiddellijke kalmering en verzachting te bieden bij vrijwel iedere huidreactie en huidirritatie. De crème is heel licht en luchtig en is heel gemakkelijk om aan te brengen.
De verpakking vind ik supermooi, net zoals bij de Mud Soap. Strak, sober met zilveren letters. Me likey!


Ik heb een beetje last van roodheid op mijn wangen dus toen ik las dat deze crème je huid kalmeert, was ik meteen benieuwd naar het effect op mijn huid.
De crème is inderdaad heel licht zoals Kanebo beweert. Ik moet er echt in graven om er een beetje uit te krijgen! Maar de textuur is heerlijk licht en de crème ruikt best lekker. Ik kan er geen naam op plakken, maar het is heel aangenaam!



De crème smeert ook gemakkelijk uit en voelt heerlijk aan op de huid. Ik heb deze op mijn gezicht gesmeerd voor het slapen gaan. Het trekt heel snel in, maar toch voelt het een beetje vettig aan.
De volgende ochtend toen ik in de spiegel keek dacht ik: WOW! Mijn roodheid was enorm verminderd! Jammer genoeg heb ik geen foto getrokken, maar trust me, je ziet het effect meteen.

Pluspunten:
+ werkt meteen
+ trekt snel in
+ vermindert snel huidirritaties etc.

Minpunten:
- de prijs! €81, slik!
- voelt een beetje vettig aan op mijn huid

Kanebo Sensai Silk Soothing Cream is te koop voor €81 voor 40 ml, bij Ici Paris XL of Douglas.

Veel liefs,
Diana

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ja hij is het zeker waard! ik had de emulsion maar zal wel ongeveer het zelfde zijn maar ik wil weer dingen van de lijn kopen.. maar eerst me chanel spullen opmaken haha (i must!!!!)

www.beautyking.nl zei

woow wel duur zeg!:P:O

Astrid zei

:o Zoooooo duur!
maar het is het wel waard precies!^^

Een reactie posten

Lief dat je een comment achterlaat, je t'aime!