25 aug 2010

Review: Bourjois So Delicate Lipcream

Vandaag een review over een lipproduct dat ik al meer dan een jaar heb: de So Delicate Lipcream van Bourjois. Ik heb hem in de kleur 55 Fuchsia.


De So Delicate Lipcream is een crèmelipstick in een tubetje. Best een origineel concept, ik denk niet dat ik zoiets eerder heb gezien. Deze lipstick belooft veel dingen, zoals een verzorgende en intense kleur die je lippen 8 uur lang hydrateert.


De applicator is hetzelfde als die van een lipgloss. Persoonlijk vind ik dit niet leuk werken omdat je met zo'n felle kleur werkt en ik ben niet zo handig met van die applicators. De verpakking had zeker beter gekund.
Ook de kleur vond ik best teleurstellend. In het echt is hij véél roder dan op de foto's! Zie de reclamefoto en mijn eigen swatch:



Tuurlijk neem ik zulke foto's met een korreltje zout, maar ik had hem niet kunnen swatchen in de winkel en dacht dus dat hij donkerroze zou zijn. Maar hij bleek knalrood te zijn, waar ik persoonlijk niet van hou. Toch heb ik hem uitgetest voor jullie!

De substantie is heerlijk cremig en zacht! Zoiets zachts heb ik nog nooit gevoeld. Als je hem opbrengt voel je ook het poederig effect, zoals op de verpakking staat. Het trekt ook echt in je lippen, waardoor de kleur lang blijft zitten.

Naakte lippen

Mét lipcream, in zonlicht



De kleur pakte niet goed op de foto. Hij is écht knalrood! Ik denk dat de middelste foto (mét lipcream) de kleur in het echt het meest benaderd. Een beetje een teleurstelling, want ik had veel meer roze verwacht en minder rood.

Verder trekt de lipcream ook snel in en voel je hem niet zitten. Ik vind het een soort van creme-lipstain. Heel leuk! De kleur blijft ook goed zitten, maar enkel aan de binnenkant van je lippen vervaagt het snel.
De geur is ook super, maar jammer genoeg blijft die ook lang hangen. Best storend!

Pluspunten:
+ trekt snel in
+ blijft goed zitten
+ voelt aan alsof je niks op hebt

Minpunten:
- kleur is donkerder dan verwacht
- blijft niet zitten aan de binnenkant van je lippen
- geur is goed aanwezig
- onhandige verpakking

Zou ik deze opnieuw kopen? Neen. Niet enkel omdat de kleur niet was wat ik verwacht had, maar hij blijft niet zitten op het 'natte gedeelte' van je lippen, en dan krijg je zo'n rare vorm. Als dit gecorrigeerd kon worden zou ik het wél kopen, zeker en vast.

De So Delicate Bourjois Lipcream is te koop bij o.a. de Kruidvat, DI en Ici Paris.
Veel liefs,
Diana