24 aug 2010

Review: Bourjois douchegel: Maak me zacht

Jullie weten ondertussen al dat ik een grote Bourjois fan ben. Ik heb vrijwel allesuit hun lijn geprobeerd, van make up tot deo, en vandaag review ik een douchegel van het merk: Maak me zacht!

" Verwen je lichaam thuis met een schoonheidsbehandeling net zoals in een wellness center. De formule verrijkt met plantenvezels verwijdert de kleinste onzuiverheden terwijl jojoba olie, rijk aan essentiële vetzuren en vitaminen je huid voedt. Resultaat: je huid is glad, soepel en satijnzacht, lichtjes geparfumeerd met zoete melkextracten, muskus en oriëntaalse toetsen. "

Heel wat beloftes in een fles van 250 ml! Meestal neem ik zulke teksten met een korreltje zout, maar mijn nieuwsgierigheid werd enorm geprikkeld doordat deze douchegel ook kan dienen als scrub.

Ik testte deze douchegel een week uit om te zien of mijn huid er écht zachter van wordt. Één ding kan ik wel al zeggen: de geur, heerlijk oriëntaals, blijft heel goed hangen! Het is niet zoals bij de meeste douchegels: in de douche ruikt het lekker, maar eenmaal afgedroogd en aangekleed is de geur al vervlogen. Bij dit product is dit niet zo. De geur blijft niet een hele dag hangen, maar toch langer dan de meeste douchegels.



De douchegel is oranje en bevat miniscule korreltjes die het scrubeffect verzorgen. Je ziet de korreltjes niet goed op de foto, maar ze zijn er wel. Nu, deze douchegel zou je huid dagelijks een lichte scrubbeurt geven. En ik moet toegeven dat het wel goed merkbaar is: mijn huid wordt voelbaar zachter na elke douchebeurt, al is het maar een beetje.

De substantie valt wel wat tegen: het is veel te dik en veel te plakkerig naar mijn smaak. Je moet heel goed wrijven om de douchegel uit te smeren. Maar het handigste is toch om een puff of sponsje te gebruiken.
Verder schuimt het product ook goed, wat ik belangrijk vind. Ik heb namelijk het gekke idee dat een product pas écht werkt als het schuimt. :)

Al bij al vind ik deze douchegel wel oké. Ik vind het geen wonderproduct, maar dat had ik ook niet verwacht. Een aanrader voor degenen die een milde en een douchegel ineen zoeken!

Pluspunten:
+ de geur blijft heel goed hangen
+ maakt je huid voelbaar zachter

Minpunten:
- hele dikke substantie

De Bourjois douchegels zijn te koop bij o.a. Kruidvat voor €3,19.

Veel liefs,
Diana