29 jul 2010

Review: Gosh eyeliner pen

In mijn shoplog had ik al laten zien dat ik de Gosh eyeliner pen had gekocht.

Eigenlijk heb ik deze eyeliner per ongeluk gekocht. Ik had op internet over de Extreme Art Eyeliner gelezen, en die wilde ik eigenlijk hebben. Deze liner heeft namelijk geen kwastje maar een soort van pen. Ik heb nog nooit zoiets gebruikt, dus ik wou deze (nog) niet halen, maar per ongeluk had ik deze dus in mijn mandje gegooid!

Maar goed. De producten van Gosh zijn over het algemeen van een goede kwaliteit, dus ik vond het niet al te erg dat ik de verkeerde liner had meegenomen.
De verpakking is heel mooi en elegant. Strak, zwart, en een leuke vorm.
De werking van de tip is niet zo heel anders dan die van een kwastje. Verrassend genoeg vind ik het stiekem zelfs beter. Je kunt er hele dunne lijntjes mee trekken als je de tip gebruikt, wat handig is voor aan de binnenkant van je oog. Als je de eyeliner wat scheef houdt, kun je dikkere lijnen trekken. En als beginneling kan ik zeggen dat ik bijna niet ben 'uitgeschoten' met de liner, dus geen geknoei!


Sorry voor de crappy kwaliteit, foto's van je eigen oog trekken is moeilijker dan ik dacht...

De eyeliner is mooi zwart, maar soms (vooral bij het inkleuren) moet je een paar keer over hetzelfde lijntje gaan vooraleer het mooi zwart is.
Voor de rest prikt de liner ook niet, wat mooi meegenomen is. De houdbaarheid is best goed, behalve als je dan aan je oog komt. Ik wreef per ongeluk heel eventjes en lichtjes in mijn ogen, en meteen had ik al een dikke streep liner op mijn vinger. Alsof de eyeliner nog niet gedroogd was, zo raar was het! Vind ik wel heel erg jammer.

Even kort samengevat:
Pluspunten:
+ handig uiteinde (makkelijker dan een kwastje)
+ droogt snel
+ prikt niet
+ makkelijk af te halen met gewone make up remover

Minpunten:
- blijft enkel goed zitten als je niet aan je oog komt. Doe je dit wel, dan is de helft van je eyeliner meteen eraf
- soms meerdere 'laagjes' nodig eer de kleur mooi dekkend zwart is
- de inhoud (2,5 ml, is heel weinig in vergelijking met die van Essence, 3 ml)

Hmm. Ik weet niet goed wat ik hierover moet besluiten. Ik heb een haat-liefdeverhouding met deze eyeliner. Er zit minder in dan de eyeliner van Essence, hij gaat er gemakkelijk af én is niet heel mooi zwart. Aan de andere kant houdt hij goed als je niet aan je ogen komt, hij is gemakkelijk af te halen en enkele laagjes meer opbrengen vind ik niet zo erg. Toch, de kwaliteit-prijsverhouding vind ik niet zo geweldig. Dan grijp ik liever naar die van Essence.

Veel liefs,
Diana