24 jul 2010

Essence waterproof liquid eyeliner

Ik moet toegeven dat ik nog nooooooit van mijn leven een vloeibare eyeliner heb gebruikt. Maar de laatste tijd werd ik overvallen door allerlei foto's van celebs met de winged eyeliner.


Lauren Conrad met winged eyeliner. Is het niet prachtig?!

De winged eyeliner zorgt ervoor dat je blik opener lijkt. Bovendien laat het je wimpers voller en langer lijken én het past bij elke vorm van ogen.

Dit trok me natuurlijk wel aan. Aangezien ik best wel kleinere ogen heb wou ik natuurlijk eens testen of de winged eyeliner al deze beloftes nakomt. Ik kocht dus onlangs in de Kruidvat een vloeibare eyeliner van Essence. Ik heb heilige schrik dat mijn make up zal 'smelten' of gewoon verdwijnt, daarom koos ik voor de waterproof versie. Bovendien kostte de eyeliner maar €2,49, een hele goede prijs dus voor eerste eyeliner! Ik besloot dat als ik een beetje met vloeibare eyeliner kon werken, ik eentje zou kopen van 'betere' kwaliteit.


Een mooie, schattige verpakking

Zoals je kunt zien is de verpakking wel schattig. Het 'kwastje' van de eyeliner is ook handig in gebruik met haar scherpe punt.


Een swatch op mijn hand. Zoals je kunt zien is de kleur mooi pikzwart!

Het eerste wat ik hierover kan vertellen is: wow, wat een staying power! Ik deed - voor de allereerste keer - liquid eyeliner op mijn oog, maar ik maakte een foutje. Toen ik het wou wegvegen was het al bijna droog! Zelfs met een gewone make up remover kreeg ik het er moeilijk af. Ik heb uiteindelijk wel hard moeten schrobben om mijn ogen terug schoon te moeten krijgen.
(Ik zet voorlopig nog geen foto's van de eyeliner op mijn ogen op mijn blog aangezien ik de techniek eerst onder de knie wil hebben ;) )

Ik ben enorm verrast door deze eyeliner van Essence. Ondertussen heb ik hem al een paar keer gedragen, en ik moet zeggen dat hij wel redelijk goed blijft zitten. Op het einde van de dag is hij wel wat uitgelopen, maar dat is niet zo erg. Ik droeg hem gisterenavond naar een feestje, ik kreeg er zelfs veel complimentjes op!

Pluspunten:
+ de prijs
+ de staying power
+ handig in gebruik, je kan heel precies werken

Minpunten:
- als je geen goede make up remover hebt is het heel moeilijk om weg te krijgen (ik gebruik daarvoor zelf olie, er volgt nog een artikeltje over)


Ik vind deze eyeliner echt heel leuk maar zelf zou ik in het vervolg voor een ander merk gaan gewoon omdat hij toch een beetje uitloopt aan het einde van de dag. Maar hij is wel heel erg geschikt voor meiden die nog nooit vloeibare eyeliner hebben gebruikt.
En of hij echt waterproof is kan ik je niet vertellen: ik kan namelijk niet zwemmen ;)

Veel liefs,
Diana

4 opmerkingen:

LiefdeVoorBeauty zei

Sinds kort ben ik echt gek op eyeliner! Eerst kon ik hier niet zo goed mee omgaan haha. Je schrijft hele goede reviews trouwens!:)

Diana zei

Dankje, je bent echt een schat!

Anoniem zei

heb hem ook gebruikt, vond hem vrij goed!

RWNN. zei

deze wil ikkkk!

Een reactie posten

Lief dat je een comment achterlaat, je t'aime!